این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند  معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: ۲۵۰۰ کلاس جدید احداث می‌شود | منطقه رضویه شهرستان مشهد ۱۸ هزار ترک تحصیل دارد

  • کد خبر: ۲۲۱۴۳۹
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
فرماندار مشهد: ۲۵۰۰ کلاس جدید احداث می‌شود | منطقه رضویه شهرستان مشهد ۱۸ هزار ترک تحصیل دارد
فرماندار مشهد با اشاره به ساخت ۲ هزارو ۵۰۰ کلاس درس جدید در مشهد بیان کرد: این طرح با همت اداره‌کل نوسازی مدارس، مجمع خیران مدرسه‌ساز، خیران و مردم در راستای رفع مشکل کمبود فضا‌های آموزشی انجام می‌شود. مردم در این زمینه مطالبه‌گر باشند. ما تلاش کردیم مدیران و معلمان دیگر دغدغه تجهیزات نداشته باشند و برای تربیت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز ترک تحصیل دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار و محروم به‌دلیل پایین بودن سرانه آموزشی در این مناطق یکی از دغدغه‌های جدی است که در طرح سه‌شنبه‌های افتتاح مدرسه به آن توجه ویژه شده است. به همین منظور در ادامه بهره‌برداری از طرح‌های بخش رضویه، این بار ۳۵‌دانش‌آموز روستای «پسخوری» بخش رضویه از امکانات یک دبستان دوکلاسه بهره‌مند شدند.

در این مراسم فرماندار مشهد وعده داد که باوجود پایین بودن سرانه آموزشی شهرستان مشهد نسبت به متوسط استان و کشور، دیگر در مشهد مشکل منابع مالی برای مدرسه‌سازی وجود ندارد و مدارس مشهد رفته رفته خلوت‌تر می‌شود. محسن داوری بیان کرد: این منابع با کمک دولت و مردم تأمین شده است و روند افتتاح مدارس تا جایی انجام خواهد شد که مردم اعلام کنند دیگر نیازی به مدرسه نیست.
وی با اشاره به اینکه عقب ماندن در برخی بخش‌ها نباید ما را ناامید کند، گفت: باید به داشته‌های خود امیدوار باشیم. ما سرمایه بزرگی مثل مردم را داریم و باید به این سرمایه افتخار کنیم.

توجه ویژه به مناطق محروم و روستا‌ها

وی افزود: در این روستا که ۸۵ خانوار و ۳۵‌دانش‌آموز دارد، یک مدرسه دوکلاسه افتتاح شد، اما فراموش نکنیم در قلب شهر مشهد در یک کلاس با بیست متر وسعت چهل دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و این یعنی ما به مناطق محروم و روستا‌ها توجه بیشتری نسبت به شهر داریم.

داوری افزود: مدرسه کارخانه انسان‌سازی است که به همراه مسجد دو رکن اساسی نهادینه کردن فرهنگ اعتقاد به حق محسوب می‌شوند؛ بنابراین باید با همت مردم و تلاش دولت آنها را رونق دهیم.

ساخت ۲ هزارو ۵۰۰ کلاس جدید در مشهد

فرماندار مشهد با اشاره به ساخت ۲ هزارو ۵۰۰ کلاس درس جدید در مشهد بیان کرد: این طرح با همت اداره‌کل نوسازی مدارس، مجمع خیران مدرسه‌ساز، خیران و مردم در راستای رفع مشکل کمبود فضا‌های آموزشی انجام می‌شود. مردم در این زمینه مطالبه‌گر باشند. ما تلاش کردیم مدیران و معلمان دیگر دغدغه تجهیزات نداشته باشند و برای تربیت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

۱۸ هزار دانش‌آموز ترک‌تحصیل‌کرده در رضویه

در این مراسم همچنین مدیر آموزش‌و‌پرورش بخش رضویه مشهد گفت: رضویه مظلوم است و روز‌به‌روز به‌علت مهاجرت معکوس، جمعیت آن رو به افزایش و فضای فیزیکی تحصیل بسیار کم است. طرحی برای ساخت مجتمع‌های آموزشی شبانه‌روزی در خط سرخس در چاهک یا ابروان، میامی و جاده فریمان داریم که نیاز به کمک مسئولان دارد تا دانش‌آموزان ترک تحصیل‌کرده به مدرسه برگردند. تاکنون ۱۸‌هزار دانش‌آموز ترک‌تحصیل‌کرده در این بخش داریم و تعداد آن افزایش خواهد یافت. دانش‌آموزان از اینجا برای ادامه تحصیل به مناطق دیگر نمی‌روند و ترک تحصیل می‌کنند. این طرح می‌تواند از این معضل جلوگیری کند.

سیدمهدی مصطفویان افزود: این مدرسه دوکلاسه با کمک اداره نوسازی و مسعود صنعتی‌کار، خیر مدرسه‌ساز، ساخته شده است که متراژ آن چهارصد مترمربع است و با هزینه یک‌میلیارد‌و‌۴۰۰‌میلیون تومان توسط اداره نوسازی و ۴۰۰‌میلیون تومان توسط خیر ساخته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->